Roadtrip po národných parkoch – autom do 2900mnm a dvojfázová turistika – deň 4

Motel mal odubytovanie do 11 a my sme predsa nemohli odísť z Bryce Canyonu bez turistiky. Tak sme si povedali, že dáme nejaký výlet tak, aby sme boli naspäť do 10, nech ešte všetci stíhame sprchu. Vyšiel nám z toho okruh Navajo trail dolu a Queen’s Garden trail hore. Raňajkové bagle so syrokrémom a šunkou sme žuli za pochodu na serpentínach.

Zhora tie figúrky nevyzerajú také veľké ako zdola.

Bola to paráda, lebo ráno bolo chladné, nebolo veľa ľudí, a mali sme krásne svetlo.

Dolu kúsok popri rieke, ktorá tam práve nebola.

A akurát, keď sa začalo otepľovať, tak sme začali zase stúpať.

Sprchu aj odubytovanie sme stihli a potom autom hľadať ďalšie zaujímavé skaly po vyhliadkovej ceste č. 12. Na tejto odpočívke, boli ešte všetci pri vedomí:

Ale potom pospali. Prespali aj husté listnaté lesy, aj pekné ihličnaté, aj horský priesmyk, kde mi za volantom zaliehalo v ušiach a prekvapene som pozerala na značku, že som vo výške 2900 metrov nad morom. A potom sme sa zgúľali dolu a našli nové skaly – 150km dlhý útes Capitol Reef.

Postavili sme stany v kempe a plán bol ísť do miestnych sadov, kde sa dá oberať ovocie. To, čo človek zje priamo v sade neplatí, to, čo odnáša, treba kúpiť za symbolickú cenu. Ale zistili sme, že sady zavreli deň predtým, ako sme prišli, že ovocie je vyzbierané (mali byť broskyne a hrušky) a že znovu otovria, keď niečo ďalšie dozrie.

Do večera ďaleko, tak sme ukecali deti, že ideme na výlet do Cohab Canyonu. Začiatok chodníka sa nám vôbec nepáčil, lebo aj podvečer bolo horúco a bolo sa treba vyšplhať do kamenistého kopca. Z neho sme mali parádny výhľad na náš kemp (tá zelená oáza dole pozdĺž riečky Fremont).

Toto je pohľad z toho istého miesta, ale na opačnú stranu – do kaňonu.

Tam už bol tieň, tak sa hneď všetkým vylepšila nálada.

Kika skúšala, ako veľmi pichajú ktoré kaktusy.

Stretli sme aj miestnych.

Ale aj naše kamzíky si zalozili po skalách.

Večer v amfiteátri rangerka rozprávala o nočnej oblohe, o light polution a všeličom inom. Taký trochu chaotický a povrchný talk, oproti tým predchádzajúcim, na ktorých sme boli, sa nám až tak veľmi nepáčil.